Welcome Aboard Mariners Alike - Malaysia Rule The Waves

its hard to describe how a man could left everything he had on land and went out to sea...
its even harder to describe how bright the stars at night and how fresh the cool morning air when you are in the middle of the ocean...
the hardest thing is to describe how close you are to death and how god could took your life at any time...
come to sea and see for yourself...

GOD SPEED AND FAIR WINDS


come to sea and see for yourself

this blog is dedicated to mariners,navigators and seafarers alike, merchant or naval for others to had a glimpse of what we do and what we faced in the vast blue oceans.

Disclaimer :
Please inform in advance the owner of this site if you tend to use any postings entitled or labeled "story of watch keeping officer"..."nautical studies" and "panorama di laut biru" in this site for your website or for any other purposes.

The owner could be contacted through Facebook or email at kartefower_444@yahoo.co.uk

Thank you.

Wednesday, May 12, 2010

story of watchkeeping officer- bila hati hari2 x keruan....

entri hati yg kurang tenang....erk..apa nih...??


sindrom sakit kepala otak keterlaluan - atau megachronohaemaroenchephilatis-proper


sejak dua bulan lepas...aku x lepas pandang status handphone aku...bangun pagi je...mesti aku check...ada orang2 tertentu call aku x...office ke..nombor x dikenali ke...xpun msg berkaitan sign on atau modular course...kejap2 check..kejap2 check...nk kata ada gadis...hmm...sekadar teman skandal gurauan kasar...dan x lebih dari tu...ada pn aku je tau...wahahahhaa

x cukup dgn pagi...petang pun...handphone x lekang dari tangan aku...takut terlepas panggilan penting...dr teman2 yg buat panggilan terakhir sebelum sign on ke...ade org suruh aku gi wat course ke...naik kapal utk sign on ke....atau teman2 yg ajak lepak mapley di malam hari sambil tengok Aston Villa main...ngahahaha...

serius...x larat weyh...menanti perkara yg x pasti...ini bukan kes cinta dah...ini kes sakit jiwaa...hahahaa....orang bercinta pn aku rasa x expecting call atau msg cam aku...org kampung kata macam gila meroyan...(eh..itu bukan sakit orang perempuan ke..???...kalau laki dipanggil gila babi aku rasa...wahahaha)

sampai lah hari ni...aku masih lagi tertunggu2 call hikmat dan keramat itu...hmm...xde rezeki lagi nih...shipmate aku dah dapat call...disuruh naik Melati 6 kat Singapura....ugh..nk naik skali ngan ko Qahhar...serius....tp berth satu je...hmm...nmpak gaya ku solo fighter laa pas nih...kne bambu sorang2...layan perasaan sorang2...ish...blum naik kapal dah mental down....kata anak komando...chait...!!!

wahahahaa....

tp tulah...seharian semalaman aku x keruan...x leh nk expect apa yg akan aku hadap bila naik kapal nnt...dah la sign on sbg jr officer...experience pn dibawah paras merbahaya dan pasti akan menyebabkan kepercayaan el kapitan merudum macam saham2 global jatuh harga masa economic slowdown tahun lepas....fffuuuhh...chuak lak aku....

hmm...apa lah nasib...layan kan aje lah....harapnya entri ni bg sikit jampi serapah supaya aku punya notice di sedari oleh orang2 yg mengurus sign on sign off....ffuuuuh....tiup cam ribut....

apa jampi aku pakai...??

ini dia....maramkerapukepundenmaramskeper....!!!

haha...layan lah entri pemalas aku nih...ak dah xde idea lah nak menulis....

-come to sea and see for yourself-

No comments: