time2 nak balik nih...dua lagu je berkumandang di anjungan...lagu pertama adalah Majulah Singapura...lagu kedua adalah Sufi oleh Damasutra...erk..???
38,691.8Nm....itu jumlah keseluruhan jarak bagi sebuah kapal yg berlayar dari Terusan Suez ke Pelabuhan Klang...sebanyak 6 kali...sekali perjalanan mengambil masa selama 2 minggu dan merangkumi jarak sejauh 5...erk...mana kalkulator aku nih..???
ahh...kurang lebih 5500 Nm lah...nk exact aku kne bukak passage plan yg 2nd mate aku buat..dan passage plan itu ade di anjungan kapal yg kini berada di tgh2 Laut China Selatan...
finally...30 November 2010...aku nye kontrak dgn MISC ngam2 abis...setelah berkhidmat selama 6 bulan sebagai pegawai awasan geladak keempat...ya betul...aku belum dapat promotion utk naik jadi pegawai awasan geladak ketiga...falalalaaa..
lega dapat balik...kepala rasa ringan...mental tenang...hati je x keruan...(sbb xde buah hati dan mengenangkan taiko aku yg bekerja tanpa orang kanan nya yg agak x berapa nak steady...huhu)...cuti pun agak lama...duit pun..Alhamdulillah cukup utk support aku...
cuma x cukup nk bayar down payment kereta idaman...nampak mcm kena buat part time je...ish2...keje lagi...
anyway....
this is my first proper entry since im at home...its good to be back...but it is much better to stay...but the only thing is...manusia ada limit..aku sendiri dah x boleh cope up utk teruskan kerja atas sebab2 yg x best...stay lama2 boleh jadi gilaaa....!!!!
ape sebab2 dia..???
mestikah korang tanya...
1. vetting yg x berkesudahan
2. Internal Audit yg sedikit irritating..
3. nakhoda yg agak..emm...x best..
4. chief mate yg suka tai chi kesalaha diri sendiri kat pegawai lain..
5. Shore Assistance bertimbun2 kat Singapura...fuuuh....!!
ok...aku rugi part S.A dan jugak audit serta vetting....fine...pd aku cukup2 lah...nxt ship boleh menghadap lagi...
dah laa..aku dah xde idea nk tulis ape....
-come to sea and see for yourself-
1 comment:
welcome back sardin....hapdet ah story pasal kapal yg ko naek plak...=)
Post a Comment